U Likovnom salonu „Vladimir Becić“ revijalna izložba za „Noć muzeja“ 2019. okupila je sedamnaest brodskih autora sa trideset i jednim radom. Tema ovogodišnje Noći muzeja je „Muzeji- inovacije i digitalna budućnost“. Medijska prezentacija ove izložbe ima dakle svoju digitalnu podnicu i ovaj projekt je dakle spoj tradicionalnih likovnih medija i suvremene elektronske komunikacije. Može se pogledati na www. gugsb.hr.
Prilika je ovo da se brodski likovnjaci predstave recentnim radovima i ova izložba je izložba iznenađenja za mnoge jer nakon godina bavljenja likovnošću rezultat ne izostaje, a ogleda se u onim „malim pomacima“ toliko bitnim i važnim za svakoga umjetnika, a do kojih se dolazi uporno i sporo. Izložbe različitih likovnih filozofija i nejednake razine likovnog znanja i iskustva u pravilu mogu dovesti do postava koji nije a ni ne može biti ujednačen zbog različitih likovnih interesa i tema ali i kvaliteti radova. Pošto je riječ o revijalnoj izložbi, a ne žiriranoj onda možemo taj kriterij kvalitete zanemariti u korist činjenice da smisao ove izložbe jest više ohrabrenje i poticaj za rad i mogućnost da određeni broj autora ne ostane nezapažen već dapače bude javno prezentiran. Uvažiti se mora činjenica da u Brodu premda nema mnogo školovanih ili profesionalnih slikara, izložbe lokalnih likovnjaka uvijek izazivaju najveću pozornost brodske publike.
K tome dobro je od vremena do vremena napraviti inventure stanja lokalne likovne produkcije. Istovremeno svaka ovakva izložba je značajna je informacija gdje se trenutno nalazimo.
Likovni aktivizam u svakoj sredini pa time i našoj bitna je sastavnica i pretekst za stvaranje kulturnog potencijala. Važno je stoga od vremena do vremena otvarati prostore za izložbe svima koji se likovnošću bave kako bi se dao poticaj i ohrabrenje za one manje sigurne, jednako kao i za one etablirane čije djelo uvijek željno iščekujemo. U konačnici riječ je o autorima koji žive u ovoj sredini i za nju su vezani. Ustrajati na putu tradicije nije nimalo jednostavno u vremenu koje definira medijska ekspanzija savršenih mehaničkih slika. No slikarstvo je ipak više od pukog umijeća ruke koje kako kaže Focillon je isto tako savršeno. Slika nastala rukom oblik je mišljenja, komunikacija slikara sa svijetom vlastite intime ali istovremeno i odgovor na sve što ga okružuje. Prostor umjetnosti je neiscrpna kategorija koja nadrasta slikarstvo samo koje je istodobno i iscrpljeno i neiscrpivo ( dr. Sandra Križić Roban), no prostor prava na vlastiti slikarski rukopis i trag jedno je od rijetkih i možda posljednjih domena koje odolijevaju pred najezdom medija koji stvaraju mehaničku sliku svijeta. Postmoderna situacija odobrila je heterogene pozicije koje omogućuju i čine legitimnima sve rezultate likovnog čina bez obzira na medij. Slikari tradicionalisti, kao uostalom i svi drugi umjetnici poodavno koriste to pravo na individualnu slobodu u odabiru metoda reagiranja na svijet u okruženju.
Slikarski mediji zatupljeni na ovoj izložbi , od ulja na platnu, akrilika, do akvarela i crteža na papiru, raznorodni a opet toliko slični, sami po sebi pronalaze ruke umjetnika kao što i ruke umjetnika pronalaze njih… bjelina podloge koja stoji na početku svakog prosedea svima im je zajednička. Potrebno je samo izdržati kako bi rekao pokojni prof. Predrag Goll. Nadamo se da će i ova izložba uspjeti u onome što joj je bio i cilj; predstaviti nove radove znanih nam imena kao i ukazati na neka nova imena za koja se nadamo da će postati konstanta brodske likovne scene.
Branimir Pešut, prof.
Popis izlagača i njihovih radova:
- Ivica Kurtz, „22. siječnja 1942“ .akvarel na papiru 56 x 38 cm
- Zlatko Kozina, Black square down 40 x 50 cm akrilik tuš gvaš olovka na papiru
- Američki umjetnik Paul McCarthy na baušteli akril na dasci 20 x 25 cm
- Ivan Katić, Kod granika 45x 55 cm, akvarel na papiru, Brodsko korzo 45x 55 cm ,akvarel na papiru
- Josip Šimić, Mjesečina 19 , ulje na platnu 60 x 80 cm, Brod na Savi, ulje na platnu 70 x 50 cm
- Branimir Pešut, Prizor I akvarel na papiru 56 x 76 cm, Prizor II akvarel na papiru 56 x 76 cm
- Simeon Snježana, Magličasta isparica , akril na platnu 65 x 85 cm, Tisuće pahulja, akril na platnu 65 x 85 cm
- Ines Vaško, Labirint, akril na platnu 60 x 60 cm
- Matilda Mueller Kruljac, Čarobnice, crtež olovkom na papiru 70 x 50 cm
- Lidija Špehar, Cvijeće u vazi akril na platnu 60 x 50 cm, Mrtva priroda, akril na platnu, 40 x50 cm
- Premuž Vlatka, Šetnja, akvarel na papiru 48 x 3cm, Boje jeseni akvarel na papiru 40 x 50 cm
- Premuž Antun, Dolazak plime 50 x 60 cm ulje na platnu, Zima na Mrsunji 70 x 50 cm ulje na platnu
- Zvonimir Petanović, Velebit I 40 x 50 cm ulje na platnu, Velebit II 40 x 50 cm ulje na platnu
- Željka Perković, Pogled 40 x 50 cm kombinirana tehnika, Samostan 40 x 70 cm kombinirana tehnika
- Josip Majić, Brodsko korzo ulje na platnu 45 x 65 cm, Mala crkva ulje na platnu 45 x 65 cm
- Mato Jurković, Bosut I ulje na platnu 50 x 70 cm ulje na platnu, Bosut II ulje na platnu 50 x 70 cm ulje na platnu
- Galić Jadranka Ples I ulje na platnu 70 x 50 cm, Ples II ulje na platnu 70x 50 cm
- Jadranka Majstorović Pejzaž, 60 x 80 cm akrlik na platnu, Zimska idila 50 x 70 cm akrlik na platnu